Malá Aprilia RS4 50, rovnako ako aj jej väčšia sestra 125, pripomína farbou a tvarmi superšportovú RSV4. Trojitý predný svetlomet, ktorý je charakteristickým znakom športových motocyklov Aprilia, doplnený o pretekársku grafiku, odhaleným rámom a kompaktnou zadnou časťou s integrovaným LED zadným svetlom tvoria skutočné umelecké dielo dizajnérov. Športovo je poňatý aj výfukový systém, ktorého potrubie vedie spodnou časťou kapotáže.
Aj Aprilia RS4 50 je vybavená analógovo-digitálnou multifunkčnou prístrojovou doskou inšpirovanou RSV4. Je osadená analógovým otáčkomerom a LCD displejom pre zobrazenie všetkých potrebných údajov.
Sedadlo spolujadzca RS4 50 je nesmierne rafinované. Bez komplikovanej demontáže skrutiek je možné, pomocou jedného tlačidla, uvoľniť a odobrať sedlo spolujazdca a následne ho nahradiť krytom sedadla. Celý tento proces zaberie len pár sekúnd. Pod sedadlom sa ukrýva praktický odkladací priestor, ktorý ma Aprilia RS4 50 najväčší vo svojej triede.
50 ccm jednovalec vyvinutý pre Apriliu RS4 50 je dvojtaktný, kvapalinou chladený motor s jazýčkovým sacím ventilom. Oddelené mazanie pomocou olejového čerpadla s premenlivým prietokom a 6 stupňová prevodovka pomáhajú naplno využiť potenciál motora a robia tak z motocykla doslova malé žihadlo.
Rám, je bezpochyby vlajkovou loďou projektu RS4: bol vytvorený na základe skúseností Aprilie získaných v seriály WSBK a z tried 125 ccm a 250 ccm v seriály MotoGP. Veľmi ľahká konštrukcia rámu, je schopná poskytnúť vysokú torznú tuhosť a zároveň vyniká svojim avantgardným dizajnom.
Bezpečnosti nikdy nie je dosť a preto sa Aprilia rozhodla osadiť RS4 50 brzdovým systémom ďaleko prevyšujúcim štandardy v triede 50 ccm. Predné koleso je osadené brzdovým kotúčom s priemerom 300 mm a radiálnym brzdovým strmeňom so 4 piestikmi. Zadné koleso je osadené brzdovým kotúčom s priemerom 220 mm. Pre zlepšenie jazdných vlastností RS4 50, boli zvolené športové pneumatiky v romeroch: predné 100/80 17, zadné 130/70 17.