Od samého žačiatku bola Aprilia RSV4 Factory pomyselnou laťkou v kategórii superšportov. Rok čo rok sa vyvíjala smerom dopredu bez straty mimoriadnej dynamickej rovnováhy, čo jej pomohlo k získaniu 5 titulov WSBK.
Systém ABS v Aprilia RSV4 Factory je signálom ďalšej etapy vo vývoji víťazných motocyklov. Cieľom bolo zlepšenie predchádzajúcej verzie, ktorá už bola vnímaná ako absolútne najlepšia a zjednotiť používanie osvedčených technológií. Lepší výkon s lepšou bezpečnosťou. Aprilia RSV4 Factory sa stala nie len silnejšou, ale tiež ergonomickejšou, stabilnejšou a lepšou pri brzdení. Je taktiež bezpečnejšia na trati ako aj na bežných cestách vďaka novému brzdovému systému vybaveného multi-map ABS, ktorý možno nastaviť, prípadne úplne vypnúť.
Motor Aprilia RSV4 Factory bol navrhnutý s cieľom dosiahnuť maximálny výkon, lineárnu pružnosť a predovšetkým spoľahlivosť a kvalitu. O prísun paliva do valca sa starajú vstrekovače, dva na každý valec. Úzka konštrukcia motora kladie menšie nároky na celkovú šírku motocykla. Vplyvom optimálnej centralizácie hmoty v samotnom ráme motocykla sa dosiahla jeho lepšia ovládateľnosť
Základná charakteristika motora
Rám a kyvná vidlica sú vyrobené z hliníkovej zlatiny kombináciou odlievaných a kovaných častí.
RSV4 Factory má nastaviteľnú geometriu celého rámu čo umožňuje meniť parametre ako sú pozícia a uhol sklonu prednej vidlice, výška osy zadnej kyvnej vidlice a zmena polohy a teda aj ťažiska motora v ráme.
Komponenty podvozku predstavujú súčasnú absolútnu špičku:
aPRC (Aprilia Performance Ride Control), už v štandardnej výbave, pozostáva zo 4 modulov, ktoré umožňujú riadiacej jednote motocykla v reálnom čase sledovať dynamické jazdné podmienky a meniť adekvátne nastavenie motora. Jazdec je schopný každú funkciu meniť nezávisle od ostatných podľa svojich požiadaviek. Súčasťou systému je nový duálny mód prístrojovej dosky ROAD/RACE, ktorého prepínamín je možné meniť parametre zobrazované na digitálnom displeji.
aTC Aprilia Traction Control, automatické prispôsobenie rôznym typom pneumatík. 8 možností nastavenia je možné meniť aj počas jazdy pomocou joystiku na ľavom riadile bez toho aby jazdec musel ubrať plyn či pustit riadilá.
aWC Aprilia Wheele Control s 3 nastaveniami
aLC Aprilia Launch Control, pre použitie len na okruhu, 3 nastavenia
aQS Aprilia Qick Shift, pre rýchle radenie bez nutnosti uvoľnenia plynu alebo stlačenia spojky
Aprili RSV4 Factory je vybavená inovovaným systémom aPRC, ktorý využíva Ride-by-Wire poskytujúci jazdcovi na výber z 3 palivových máp TRACK - SPORT - ROAD.
Okrem druhej generácie systému aPRC je RSV4 Factory vybavená technologicky vyspelým systémom ABS multi-map zaisťujúcim maximálnu bezpečnosť.
Aprilia RSV4 Factory je novou generáciou superšportových motocyklov: kľúčovým cieľom je odstrániť prebytočnú karosériu a nechať len to, čo je nevyhnutne potrebné pre zabezpečenie aerodynamickej účinnosti. Čistá krása technických prvkov a kompaktnosť RSV4 Factory boli donedávna možné len pri motocykloch s nižším objemom motora prípadne pri prototypoch GP. Technológie použitá pri výrobe rámu a motora sú doslova umeleckým dielom, ktorých kombinácia robí z RSV4 dokonalého spoločníka pre všetkých jazdcov ktorý chcú posúvať a zdokonaľovať svoje hranice. Najviditeľnejšou zmenou na RSV4 Factory ABS je nová palivová nádrž, ktorá bola zmenená a to nielen s cieľom uľahčiť umiestnenie ABS, ale tiež zlepšiť dojazd a pohodlie jazdca. Objem nádrže je teraz 18,5 l (pôvodne 17 l) a podložky po stranách nádrže poskytujú jazdcovi lepší cit pri brzdení a zatáčaní. Toto riešenie bolo prevzaté priamo z motocyklov RSV4 ktoré jazdia v šampionáte SBK.