Aprilia RS4 125

Aprilia RS4 125

Farby prevedenia modelu

Od roku 1993, bolo vyrobených a predaných viac ako 100.000 kusov 2-taktných motocyklov Aprilia RS 125 vo viac ako 30 krajinách sveta. Patrí do najmladšej triedy MotoGP, kde si aj napriek veľkej konkurencii dokázala Aprilia vydobiť postavenie ako "skola majstrov". S radom Aprilia RS (RS, RSV, RSW a RSA) o objeme 250 ccm a 125 ccm, získali jazdci ako Biaggi, Rossi, Melandri, Stoner, Lorenzo či Simoncelli svoje prvé veľké víťazstvá. S množstvom úspechov a technických skúseností získaných z okruhov a použitých pri sériovej výrobe motocyklov, si Aprilia získala popredné miesto v súčasnom motocyklovom športe.

Fotoalbum Aprilia RS4 125

RS4 125

Vlastnosti modelu Aprilia RS4 125

TRIEDA 125 SBK

RS4 125 je mladšou sestrou RSV4, superšportového motocykla, ktorý prevzal žezlo neporaziteľnosti motocyklov z dielne Aprilia Racing, ktoré dominovali v triedach 125 ccm a 250 ccm v seriály MotoGP. Tak ako vtedy, aj dnes pokračuje Aprilia vo víťaznom ťažení na pretekárskych okruhoch po celom svete, avšak už nie s 2-taktnými motocyklami, ale v kategórii Superbike, ktorá je priamim odvodením od sériovo vyrábaných motocyklov. Bolo preto nevyhnutné, aby sa zrodila nová Aprilia RS4 125 so štvortaktným motorom, ako RSV4 a s balíčkom pretekárskych technológií, ako napríklad inovatívny Aprilia Quick Shift systém pre okamžité radenie a dômyselné technické riešenia priamo prevzaté z väčšej sestry RSV4 APRC.

 

DVOJIČKA RSV4

Netrénované oko si môže ľahko spliesť novú Aprilia RS4 125 Replica s fenomenálnou RSV4 Factory, kráľovnou SBK. Predné svetlo rozdelené maskou na tri časti, charakteristická črta športových motocyklov Aprilia, pretekárska grafika, odhalený rám či kompaktná zadná časť, ktorá je skutočným umeleckým dielom dizajnérov v ktorej je elegantne umiestnené zadné LED svetlo. Aj výfukový systém bol inšpirovaný pretekárskymi motocyklami a je plne integrovaný do spodnej časti kapotáže.

 

RÁM ZRODENÝ NA OKRUHU, VYCHOVANÝ NA CESTE

Rám, je bezpochyby vlajkovou loďou projektu RS4: bol vytvorený na základe skúseností Aprilie získaných v seriály WSBK a z tried 125 ccm a 250 ccm v seriály MotoGP. Veľmi ľahká konštrukcia rámu, je schopná poskytnúť vysokú torznú tuhosť a zároveň vyniká svojim avantgardným dizajnom.

 

PRVOTRIEDNE BRZDY A TLMIČE

O tlmenie predného kolesa sa stará USD vidlica s priemerom 41 mm a zdvihom 110 mm. Zadný tlmič je priamo pripevnený k asimetrickej kyvnej vidlici. Brzdy: predné koleso je osadené jedným brzdovým kotúčom s priemerom 300 mm a 4-piestikovým radiálnym strmeňom, na zadnom kolese je osadený brzdový kotúč s priemerom 220 mm s jednopiestikovým strmeňom. 17", 6 lúčové disky z ľahkých zliatin sú osadené vpredu pneumatikou 100/80, vzadu 130/70.

 

MOTOR OSMINA Z APRILIA V4

Motocykel Aprilia RS4 125 je poháňaný novým, jednovalcovým motorom o objeme 125 ccm, so 4 ventilovou technikou, elektronickým vstrekovaním paliva a vodným chladením. Sofistikovaný rozvod DOHC (dvojitý vačkový hriadeľ v hlave valcov) zaisťuje maximálny výkon pre motor s týmto objemom, spolu s plynulým a lineárnym nástupom výkonu s maximálnym ohľadom na životné prostredie.

 

TECHNOLOGICKÝ A VYNALIEZAVÝ

Ďalším spoločným prvkom s RSV4 je futuristický analógovo/digitálny, multifunkčný prístrojový panel osadený LCD displejom, ktorý poskytuje všetky potrebné informácie o fungovaní motocykla a prejdenej vzdialenosti. Ďalším rafinovaným rysom RS4 125, je sedadlo spolujazdca. Transformácia z dvojsedadlovej a jednosedalovú verziu sa zaobíde bez zložitého odstraňovania skrutiek. Stačí na to stlačenie tlačidla pre rýchle uvoľnenie sedadla spolujazdca, ktoré je potom možné nahradiť krytom (k dispozícii ako doplnkové príslušenstvo). Pod sedadlom sa najviac nachádza odkladací priestor, najväčší v tejto kategórii motocyklov.

 

APRILIA QUICK SHIFT A VY STE JAZDCOM!

Po prvý krát na motocykli s objemom 125 ccm, ponúka Aprilia systém rýchleho radenia, Aprilia Quick Shift, ktorý bol prevzatý z motocyklov Aprilia jazdiacich seriál WSBK. Princíp fungovania je podobný, aj keď čiastočne zjednodušený, ako na RSV4. Aj systém rychlého radenia na RS4 riadi prerušenie krútiaceho momentu, pre bezpečné zaradenie rýchlostného stupňa, množstvo plynu a otáčok motora. Výhodou systému, ktorý je k dispozícii ako doplnkové príslušenstvo, je to, že jazdec môže radiť smerom hore aj pri otvorenej škrtiacej klapke, bez nutnosti použitia spojky. Tým je radenie jednoduchšie a rýchlejšie.

Vespa novinky

Novinky vo svete Vespa

Viac info  

Vespa doplnky

Vespa doplnky
a príslušenstvo

Viac info