RS4 125 je mladšou sestrou RSV4, superšportového motocykla, ktorý prevzal žezlo neporaziteľnosti motocyklov z dielne Aprilia Racing, ktoré dominovali v triedach 125 ccm a 250 ccm v seriály MotoGP. Tak ako vtedy, aj dnes pokračuje Aprilia vo víťaznom ťažení na pretekárskych okruhoch po celom svete, avšak už nie s 2-taktnými motocyklami, ale v kategórii Superbike, ktorá je priamim odvodením od sériovo vyrábaných motocyklov. Bolo preto nevyhnutné, aby sa zrodila nová Aprilia RS4 125 so štvortaktným motorom, ako RSV4 a s balíčkom pretekárskych technológií, ako napríklad inovatívny Aprilia Quick Shift systém pre okamžité radenie a dômyselné technické riešenia priamo prevzaté z väčšej sestry RSV4 APRC.
Netrénované oko si môže ľahko spliesť novú Aprilia RS4 125 Replica s fenomenálnou RSV4 Factory, kráľovnou SBK. Predné svetlo rozdelené maskou na tri časti, charakteristická črta športových motocyklov Aprilia, pretekárska grafika, odhalený rám či kompaktná zadná časť, ktorá je skutočným umeleckým dielom dizajnérov v ktorej je elegantne umiestnené zadné LED svetlo. Aj výfukový systém bol inšpirovaný pretekárskymi motocyklami a je plne integrovaný do spodnej časti kapotáže.
Rám, je bezpochyby vlajkovou loďou projektu RS4: bol vytvorený na základe skúseností Aprilie získaných v seriály WSBK a z tried 125 ccm a 250 ccm v seriály MotoGP. Veľmi ľahká konštrukcia rámu, je schopná poskytnúť vysokú torznú tuhosť a zároveň vyniká svojim avantgardným dizajnom.
O tlmenie predného kolesa sa stará USD vidlica s priemerom 41 mm a zdvihom 110 mm. Zadný tlmič je priamo pripevnený k asimetrickej kyvnej vidlici. Brzdy: predné koleso je osadené jedným brzdovým kotúčom s priemerom 300 mm a 4-piestikovým radiálnym strmeňom, na zadnom kolese je osadený brzdový kotúč s priemerom 220 mm s jednopiestikovým strmeňom. 17", 6 lúčové disky z ľahkých zliatin sú osadené vpredu pneumatikou 100/80, vzadu 130/70.
Motocykel Aprilia RS4 125 je poháňaný novým, jednovalcovým motorom o objeme 125 ccm, so 4 ventilovou technikou, elektronickým vstrekovaním paliva a vodným chladením. Sofistikovaný rozvod DOHC (dvojitý vačkový hriadeľ v hlave valcov) zaisťuje maximálny výkon pre motor s týmto objemom, spolu s plynulým a lineárnym nástupom výkonu s maximálnym ohľadom na životné prostredie.
Ďalším spoločným prvkom s RSV4 je futuristický analógovo/digitálny, multifunkčný prístrojový panel osadený LCD displejom, ktorý poskytuje všetky potrebné informácie o fungovaní motocykla a prejdenej vzdialenosti. Ďalším rafinovaným rysom RS4 125, je sedadlo spolujazdca. Transformácia z dvojsedadlovej a jednosedalovú verziu sa zaobíde bez zložitého odstraňovania skrutiek. Stačí na to stlačenie tlačidla pre rýchle uvoľnenie sedadla spolujazdca, ktoré je potom možné nahradiť krytom (k dispozícii ako doplnkové príslušenstvo). Pod sedadlom sa najviac nachádza odkladací priestor, najväčší v tejto kategórii motocyklov.
Po prvý krát na motocykli s objemom 125 ccm, ponúka Aprilia systém rýchleho radenia, Aprilia Quick Shift, ktorý bol prevzatý z motocyklov Aprilia jazdiacich seriál WSBK. Princíp fungovania je podobný, aj keď čiastočne zjednodušený, ako na RSV4. Aj systém rychlého radenia na RS4 riadi prerušenie krútiaceho momentu, pre bezpečné zaradenie rýchlostného stupňa, množstvo plynu a otáčok motora. Výhodou systému, ktorý je k dispozícii ako doplnkové príslušenstvo, je to, že jazdec môže radiť smerom hore aj pri otvorenej škrtiacej klapke, bez nutnosti použitia spojky. Tým je radenie jednoduchšie a rýchlejšie.