Aprilia RSV4 RF FACTORY

Aprilia RSV4 RF FACTORY

Farby prevedenia modelu

Pokročilá technológia aplikovaná na superšportové motocykle Od samého žačiatku bola Aprilia RSV4 Factory pomyselnou laťkou v kategórii superšportov. Rok čo rok sa vyvíjala smerom dopredu bez straty mimoriadnej dynamickej rovnováhy, čo jej pomohlo k získaniu 5 titulov WSBK.

Fotoalbum Aprilia RSV4 RF FACTORY

RSV4 RF FACTORY

Vlastnosti modelu Aprilia RSV4 RF FACTORY

RSV4 Factory ABS - víťazná identita

Od samého žačiatku bola Aprilia RSV4 Factory pomyselnou laťkou v kategórii superšportov. Rok čo rok sa vyvíjala smerom dopredu bez straty mimoriadnej dynamickej rovnováhy, čo jej pomohlo k získaniu 5 titulov WSBK.

Systém ABS v Aprilia RSV4 Factory je signálom ďalšej etapy vo vývoji víťazných motocyklov. Cieľom bolo zlepšenie predchádzajúcej verzie, ktorá už bola vnímaná ako absolútne najlepšia a zjednotiť používanie osvedčených technológií. Lepší výkon s lepšou bezpečnosťou. Aprilia RSV4 Factory sa stala nie len silnejšou, ale tiež ergonomickejšou, stabilnejšou a lepšou pri brzdení. Je taktiež bezpečnejšia na trati ako aj na bežných cestách vďaka novému brzdovému systému vybaveného multi-map ABS, ktorý možno nastaviť, prípadne úplne vypnúť.

 

V4 65° - neporovnateľný motor

Motor Aprilia RSV4 Factory bol navrhnutý s cieľom dosiahnuť maximálny výkon, lineárnu pružnosť a predovšetkým spoľahlivosť a kvalitu. O prísun paliva do valca sa starajú vstrekovače, dva na každý valec. Úzka konštrukcia motora kladie menšie nároky na celkovú šírku motocykla. Vplyvom optimálnej centralizácie hmoty v samotnom ráme motocykla sa dosiahla jeho lepšia ovládateľnosť

Základná charakteristika motora

  • Aprilia V4 65° 4 - takt
  • priečne uložený
  • chladený kvapalinou
  • kombinovaný rozvod - reťaz / ozubené kolesá
  • výkon 184 k pri 12.500 ot/min
  • krútiaci moment 117 Nm pri 10.000 ot/min
  • dva vstrekovače na každý valec

 

Superbikeový rám - stabilita a kontrola

Rám a kyvná vidlica sú vyrobené z hliníkovej zlatiny kombináciou odlievaných a kovaných častí.

RSV4 Factory má nastaviteľnú geometriu celého rámu čo umožňuje meniť parametre ako sú pozícia a uhol sklonu prednej vidlice, výška osy zadnej kyvnej vidlice a zmena polohy a teda aj ťažiska motora v ráme.

Komponenty podvozku predstavujú súčasnú absolútnu špičku:

  • plne nastaviteľné vidlice Öhlins, USD o priemere 43mm a zvihu 120 mm
  • plne nastaviteľný zadný hydraulický tlmič Öhlins s nádobkou "piggy-back" a progresívnym prepákovaním APS
  • nastaviteľný tlmič riadenia Öhlins

 

aPRC - nová méta v technológii

aPRC (Aprilia Performance Ride Control), už v štandardnej výbave, pozostáva zo 4 modulov, ktoré umožňujú riadiacej jednote motocykla v reálnom čase sledovať dynamické jazdné podmienky a meniť adekvátne nastavenie motora. Jazdec je schopný každú funkciu meniť nezávisle od ostatných podľa svojich požiadaviek. Súčasťou systému je nový duálny mód prístrojovej dosky ROAD/RACE, ktorého prepínamín je možné meniť parametre zobrazované na digitálnom displeji.

aTC Aprilia Traction Control, automatické prispôsobenie rôznym typom pneumatík. 8 možností nastavenia je možné meniť aj počas jazdy pomocou joystiku na ľavom riadile bez toho aby jazdec musel ubrať plyn či pustit riadilá.

aWC Aprilia Wheele Control s 3 nastaveniami

aLC Aprilia Launch Control, pre použitie len na okruhu, 3 nastavenia

aQS Aprilia Qick Shift, pre rýchle radenie bez nutnosti uvoľnenia plynu alebo stlačenia spojky

Aprili RSV4 Factory je vybavená inovovaným systémom aPRC, ktorý využíva Ride-by-Wire poskytujúci jazdcovi na výber z 3 palivových máp TRACK - SPORT - ROAD.

Okrem druhej generácie systému aPRC je RSV4 Factory vybavená technologicky vyspelým systémom ABS multi-map zaisťujúcim maximálnu bezpečnosť.

 

Aerodynamická účinnosť - komfort a výkon

Aprilia RSV4 Factory je novou generáciou superšportových motocyklov: kľúčovým cieľom je odstrániť prebytočnú karosériu a nechať len to, čo je nevyhnutne potrebné pre zabezpečenie aerodynamickej účinnosti. Čistá krása technických prvkov a kompaktnosť RSV4 Factory boli donedávna možné len pri motocykloch s nižším objemom motora prípadne pri prototypoch GP. Technológie použitá pri výrobe rámu a motora sú doslova umeleckým dielom, ktorých kombinácia robí z RSV4 dokonalého spoločníka pre všetkých jazdcov ktorý chcú posúvať a zdokonaľovať svoje hranice. Najviditeľnejšou zmenou na RSV4 Factory ABS je nová palivová nádrž, ktorá bola zmenená a to nielen s cieľom uľahčiť umiestnenie ABS, ale tiež zlepšiť dojazd a pohodlie jazdca. Objem nádrže je teraz 18,5 l (pôvodne 17 l) a podložky po stranách nádrže poskytujú jazdcovi lepší cit pri brzdení a zatáčaní. Toto riešenie bolo prevzaté priamo z motocyklov RSV4 ktoré jazdia v šampionáte SBK.

Vespa novinky

Novinky vo svete Vespa

Viac info  

Vespa doplnky

Vespa doplnky
a príslušenstvo

Viac info