Aprilia RSV4 RR

Aprilia RSV4 RR

Farby prevedenia modelu

Nenapodobiteľná vďaka čistému dizajnu a technológiám. Aprilia RSV4 R bola navrhnutá okolo jediného 4 valcového 65° motora do V použitého v cestnom motocykli. Rám je priamim potomkom dynastie motocklov ktoré získali 18 titulov a 143 veľkých cien v triede 250 GP a bol vybavený vyspelým elektronickým systémom riadenia ktorého úlohou je zlepšiť výkonnosť a ovládateľnosť.

Fotoalbum Aprilia RSV4 RR

RSV4 RR

Vlastnosti modelu Aprilia RSV4 RR

RSV4 R ABS - víťazná identita

Aprilia RSV4 R bola navrhnutá okolo jediného 4 valcového 65° motora do V použitého v cestnom motocykli. Rám je priamim potomkom dynastie motocklov ktoré získali 18 titulov a 143 veľkých cien v triede 250 GP a bol vybavený vyspelým elektronickým systémom riadenia ktorého úlohou je zlepšiť výkonnosť a ovládateľnosť.

Motor Aprilia RSV4 R ABS bol navrhnutý s cieľom dosiahnuť maximálny výkon, lineárnu pružnosť a predovšetkým spoľahlivosť a kvalitu. O prísun paliva do valca sa starajú vstrekovače, dva na každý valec. Úzka konštrukcia motora kladie menšie nároky na celkovú šírku motocykla. Vplyvom optimálnej centralizácie hmoty v samotnom ráme motocykla sa dosiahla jeho lepšia ovládateľnosť

Aprilia bola prvým výrobcom, ktorý zaviedol systém Ride-by-Wire ako štandardnú výbavu. Elektronický "plyn" umožňuje maximálne využitie sily motora za súčasného znižovania spotreby a eliminácie klasických problémov spojených s normálnou plynovou rukoväťou, ako napr. trhanie pri otváraní/zatváraní plynu. RbW taktiež umožňuje rozdielny prenos sily vzhľadom na zvolenú palivovú mapu. Aprilia je prvým výrobcom motocyklov, ktorý si pantentoval vysoko prepracovaný dynamický riadiaci systém aPRC, ktorý je ešte aj dnes jediným systémom so samokalibráciou a kontrolou zvihnutia predného kolesa.

 

V4 65° - neporovnateľný motor

Prvý vysoko výkonný, úzky štvorvalec do V na svete, najrevolučnejší motor aký kedy Aprilia vyrobila, je neporovnateľným vďaka kompletnému balíčku elektroniky, neuveriteľnej ľahkosti a kompaktným rozmerom. Motor prešiel množstvom vylepšení s dôrazom na zníženie vnútorného trenia a zvýšenie vetrania vonkajšieho plášťa. Zmenou prešiel aj výfukový systém, ktorý ponúka maximálny výkon v kombinácii s jemne vyladeným elektronickým systémom riadenia. To prinieslo maximálny výkon 65° V4 až 184 koní a krútiaci moment 117 Nm. 3 rôzne palivové mapy (TRACK, SPORT, ROAD) boli prispôsobené novému výkonu a krútiacemu monentu V4 aby sa dosial čo najlepší výkon celom rozsahu otáčok motora.

 

Superbike-ový rám - stabilita a kontrola

Aprilia RSV4 R ABS zdieľa väčšinu rámu so svojou sestrou RSV4 Factory ABS. V súlade s tradíciou Aprilie, využíva hliníkový rám RSV4 R silu a flexibilitu odlievaných a lisovaných dielov, ktoré sú navzájom zvarené do jednej štruktúry, ktorá stanovuje nové meradlá z hľadiska rovnováhy a dynamickej efektívnosti. Torzná tuhosť a ohybnosť bola optimalizová tak aby jazdec získal čo najväčšiu kontrolu. To znamená, že Aprilia RSV4 R nie len motocykel s drastickým výkonom, ale jeho najsilnešou stránkou je jeho neuveriteľná ľahkosť.

Zadná kyvná vidlica používa rovnaké konštrukčné technológie ako rám a ponúka tak dokonalú rovnováhu medzi ohybnosťou a torznou tuhosťou a prispieva tak k vynikajúcej manipulácii s motocyklom v cestnej premávke. Verzia R je vybavená plne nastaviteľným tlmičom Sachs. Aprilia RSV4 R ABS je štandardne vybavená novým predným brzdovým systémom Brembo M430 s radiálnymi strmeňmi a novou radiálnou pumpou na riadidlách. Zadný brzdový strmeň bol nahradený vylepšeným, efektívnejším systémom pre optimalizáciu výkonu s novou prednou brzdou.

 

aPRC - nová méta v technológii

Rovnaký balíček systému elektronickej kontroly akým je vybavená RSV4 Factory ABS, môžete nájsť aj nover verzii ABS R.

aPRC (Aprilia Performance Ride Control), už v štandardnej výbave, pozostáva zo 4 modulov, ktoré umožňujú riadiacej jednote motocykla v reálnom čase sledovať dynamické jazdné podmienky a meniť adekvátne nastavenie motora. Jazdec je schopný každú funkciu meniť nezávisle od ostatných podľa svojich požiadaviek. Súčasťou systému je nový duálny mód prístrojovej dosky ROAD/RACE, ktorého prepínamín je možné meniť parametre zobrazované na digitálnom displeji.

aTC Aprilia Traction Control, automatické prispôsobenie rôznym typom pneumatík. 8 možností nastavenia je možné meniť aj počas jazdy pomocou joystiku na ľavom riadile bez toho aby jazdec musel ubrať plyn či pustit riadilá.

aWC Aprilia Wheele Control s 3 nastaveniami

aLC Aprilia Launch Control, pre použitie len na okruhu, 3 nastavenia

aQS Aprilia Qick Shift, pre rýchle radenie bez nutnosti uvoľnenia plynu alebo stlačenia spojky

Aprili RSV4 R ABS je vybavená inovovaným systémom aPRC, ktorý využíva Ride-by-Wire poskytujúci jazdcovi na výber z 3 palivových máp TRACK - SPORT - ROAD.

Okrem druhej generácie systému aPRC je RSV4 R ABS vybavená technologicky vyspelým systémom ABS multi-map zaisťujúcim maximálnu bezpečnosť.

 

Aerodynamická účinnosť - komfort a výkon

Aprilia RSV4 R je novou generáciou superšportových motocyklov: kľúčovým cieľom je odstrániť prebytočnú karosériu a nechať len to, čo je nevyhnutne potrebné pre zabezpečenie aerodynamickej účinnosti. Čistá krása technických prvkov a kompaktnosť RSV4 R boli donedávna možné len pri motocykloch s nižším objemom motora prípadne pri prototypoch GP. Technológie použitá pri výrobe rámu a motora sú doslova umeleckým dielom, ktorých kombinácia robí z RSV4 dokonalého spoločníka pre všetkých jazdcov ktorý chcú posúvať a zdokonaľovať svoje hranice. Najviditeľnejšou zmenou na RSV4 R ABS je nová palivová nádrž, ktorá bola zmenená a to nielen s cieľom uľahčiť umiestnenie ABS, ale tiež zlepšiť dojazd a pohodlie jazdca. Objem nádrže je teraz 18,5 l (pôvodne 17 l) a podložky po stranách nádrže poskytujú jazdcovi lepší cit pri brzdení a zatáčaní. Toto riešenie bolo prevzaté priamo z motocyklov RSV4 ktoré jazdia v šampionáte SBK.

Vespa novinky

Novinky vo svete Vespa

Viac info  

Vespa doplnky

Vespa doplnky
a príslušenstvo

Viac info