Nový rám tvorí priame spojenie medzi hlavou riadenia a kyvnou vidlicou. Samotný rám je vyrobený vysokopevnostnej ocele s nízkou hmotnosťou. Vpredu je umiestnená vidlica s priemerom 40 mm, so zdvihom 195 mm. Zadné koleso je uchytené v kyvnej vidlici, ktorá je tiež vyrobená z vysokopevnostnej ocele. Tlmenie zadného kolesa má na starosti monoshock hydraulický tlmič so zdvihom 180 mm.
Impozantný predný brzdový kotúč zaručuje bezpečné spomalenie. Vetraný oceľový brzdový kotúč s priemerom 260 mm je osadený plávajúcim strmeňom s dvomi piestikmi. Zadný brzdový kotúč z nerezovej ocele s priemerom 180 mm je osadený strmeňom s dvomi protiľahlými piestami. Nemenej dôležité ako brzdy sú aj kolesá, ďalší charakteristický rys offroad motocyklov Aprilia. Hliníkový ráfik ponúka veľmi nízku hmotnosť a vysokú odolnosť voči nárazu.
Dokonalý podvozok by bol na nič, bez skvelého motora. Jednovalcový, dvojtaktný, vodou chladený motor je priečne uložený a vďaka využitiu najmodernejších technológii, poskytuje výnimočný výkon v danej kategórii s hmotnosťou obmedzenou na 15 kg. Motor je vybavený samostatným systémom mazania s variabilnou kapacitou využívajúcim čerpadlo. Nechýba nožný štartér či 6 stupňová prevodovka, ktorá umožňuje plné využitie výkonu motora.