Jedná sa o jednu z najvýkonnejších stodvadsaťpätiek na trhu. Výkon a jeho priebeh navyše idú, tak ako bolo u Gilera vždy zvykom, ruka v ruke s neskrývane športovým výrazom stroja.
Ambície Runnera náleží hlavne mestským presunom, a to v akejkoľvek ich podobe. S prirodzenou suverenitou sa dokáže vymotať upchatou ulicou, bez zdržiavania vystreliť z križovatiek a rýchlo a plynulo sa prispôsobiť vysokému tempu magistrál a diaľnic.
Obratnejšieho a výkonnejšieho mestského spoločníka by ste tak medzi 125 ccm skútrami ťažko hľadali.
Skúter je možné riadiť s vodičským oprávnením skupiny B!
Motor je štvortaktný kvapalinou chladený štvorventilový jednovalec LEADER. Vnútri skrýva solídne stádo 15 koní (11 kW), ktoré dokážu vďaka 12 Nm krútiaceho momentu skúter slušne rozparádit.
Tuhý podvozok aj tlmiče poskytujú istotu a potrebnú odozvu aj vo vyšších rýchlostiach. Skúter dobre sedí a drží stopu.
Ovládateľnosť 137 kg vážiaceho skútra s predným 14" a zadným 13" kolesom je intuitívna, neuveriteľne ľahučká a jednoducho zábavná. Krátka stopa riadenia, nízke, úzke riadidlá a nízke ťažisko stroja vám tak dovolí v nižších rýchlostiach kľučkovať s runner v hustej doprave úplne pohodlne a bez použitia väčšej sily.
Športový charakter je poznať aj tu. Brzdový systém je riešený prednou kotúčovou brzdou s priemerom 220 mm a zadnou brzdou s kotúčom s priemerom 175 mm.
Na prístrojovej doske nájdeme guľatý analógový otáčkomer. Na malom displeji sa zobrazujú cifry tachometra, hodín, stupnice palivomera a teploty motora.
V stredovom paneli nájdeme otváracie prieduchy teplého vzduchu od chladiča. A tiež viečko nádrže, ktorá pojme 8,7 l paliva.
Veľmi dobrý priestor je aj pre nohy vďaka zošikmenému tvaru . Pod sedadlo sa zmestí otvorená prilba.